Cătălin Priscorniță, CEO BLITZ: ”Oferim o garanție de succes, unică în Europa: dacă francizatul nu ajunge la breakeven în 6 luni, îi returnăm taxa de franciză”

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

După ce a fost desemnat de trei ori consecutiv Antreprenorul Anului, Cătălin Priscorniță, CEO-ul BLITZ a câștigat recent premiul pentru Leadership în Imobiliare, iar BLITZ a obținut pentru al patrulea an consecutiv titlul de Agenția Anului în România. 

Citește un interviu cu Liderul Imobiliarelor din România despre secretele succesului francizei BLITZ și provocările afacerilor din domeniul imobiliar din România. Ai și câteva sfaturi la final, dacă ești tentat de o carieră în imobiliare, care te-ar putea ajuta să ajungi în topuri și la încasări de mii de Euro, la care acum doar visezi! 

  1. Cătălin, ne onorează aceste premii, sunt dovadă că avem un management și un lider foarte performant.  Ce simțiți în legătură cu această recunoaștere?

Cătălin Priscorniță: Mă onorează aceste premii, pentru că sunt o validare a muncii noastre asidue și a rezultatelor pe care le-am obținut împreună. 

Ne validează, o dată în plus, strategia noastră de dezvoltare, inovațiile introduse și viziunea pe termen lung. Cifra de afaceri, dar și profitabilitatea  companiei, precum și expansiunea rețelei de francize și a numărului de agenți, demonstrează că suntem pe drumul cel bun.

Succesul BLITZ însă nu este doar al meu, este al întregii echipe. 

Premiile ne-au confirmat, de fapt, contribuția fiecărui membru la succesul colectiv și angajamentul echipei pentru excelență în imobiliare.

Deși premiile sunt o confirmare a performanței noastre, nu mă culc însă pe lauri, rămân dedicat inovației și îmbunătățirii continue a modelului de business pentru a satisface cât mai bine nevoile clienților și pentru a sprijini dezvoltarea permanentă a brokerilor BLITZ. 

În următorii 10-15 ani, nu am de gând să mă retrag din Blitz. Vreau să continui să conduc această companie și să mă asigur că rămânem în frunte, aducând inovație și valoare adăugată în piață. 

Scopul meu este ca brokerii noștri să aibă o viață cât mai frumoasă și să se dezvolte profesional, iar Blitz să crească pe toate planurile. Aceasta este ceea ce îmi doresc cel mai mult și mă motivează să continui să împing și să trag compania înainte.

2. Ce factori au determinat dezvoltarea și transformarea Blitz-ului într-o rețea atât de vastă de birouri și francize? 

Cătălin Priscorniță: Înainte să ne extindem ca franciză, am încheiat peste 50 de mii de tranzacții în Cluj, din care am remarcat o nevoie acută de servicii de intermediere imobiliară profesioniste. 

Majoritatea agențiilor erau mici, cu doar câțiva agenți și fără sisteme sau procese bine definite. Într-o industrie de o asemenea importanță vitală, cea a locuințelor, era nevoie de un jucător mare, un business românesc care să aducă practici naționale, adaptate la specificul local.

Unul dintre ingredientele cheie ale modelului nostru de afaceri este asocierea financiară echitabilă cu francizații noștri. În majoritatea cazurilor, Blitz investește 60% din capitalul necesar, în timp ce francizatul contribuie cu 40%. Acest parteneriat ne asigură că suntem aliniați la scopul succesului comun, iar francizații noștri beneficiază de un suport financiar semnificativ, ceea ce reduce substanțial riscurile pentru ei. 

De asemenea, oferim o garanție unică în Europa: dacă francizatul nu ajunge la o echilibrare a veniturilor și a cheltuielilor după 6 luni de activitate, îi returnăm taxa de franciză, cu o singura condiție: sa respecte rețeta de succes Blitz. Acesta este angajamentul nostru față de succesul partenerilor noștri.

Modelul nostru de francizare este bine structurat pe trei dimensiuni, adaptate la diferite mărimi de piață. Am creat pachete de francizare pentru orașe cu o populație sub 50.000 de locuitori, între 50.000 și 100.000, și peste 100.000 de locuitori, cu taxe de franciză variabile în funcție de potențialul pieței locale. 

Taxele de franciză nu sunt o sursă de profit pentru noi, ci sunt reinvestite în primele zile de funcționare ale francizei pentru a asigura funcționalitatea deplină a operațiunilor.

Un alt element crucial este suportul continuu pe care îl oferim francizaților. 

De la marketing centralizat la traininguri și suport operațional, francizații noștri beneficiază de un pachet complet de servicii și resurse care le permite să se concentreze pe creșterea afacerii. 

Acest model centralizat, combinat cu flexibilitatea și adaptabilitatea noastră antreprenorială, ne-a permis să construim o rețea vastă, de succes, în care 90% din francize sunt ”povești de succes”, cu creșteri spectaculoase an de an.

Succesul nostru se datorează investiției în dezvoltarea francizelor, și a modelului nostru, unic în România, de asociere în participațiune cu francizații noștri.

3. Cum reușește Blitz să se adapteze rapid la schimbările din piața imobiliară?

Cătălin Priscorniță: Piața imobiliară este într-o continuă evoluție, însă Blitz reușește să se adapteze rapid datorită agilității și flexibilității sale antreprenoriale. 

Chiar dacă schimbările nu sunt întotdeauna majore, noi le anticipăm sau le gestionăm eficient atunci când apar. Spre deosebire de giganții internaționali cu modele de afaceri rigide, noi avem capacitatea de a ne adapta rapid la noile condiții de piață. Aceasta ne permite să reacționăm prompt la orice blocaj sau punct de inflexiune în industrie.

Această agilitate este esențială pentru succesul nostru. Suntem mereu pregătiți să transformăm provocările în oportunități de dezvoltare. Abordăm fiecare schimbare cu o mentalitate proactivă, concentrându-ne pe „partea plină a paharului” și încercând să transformăm orice dificultate într-un avantaj strategic. Adaptabilitatea noastră ne permite să rămânem relevanți și competitivi într-o piață dinamică.

4. Care sunt provocările antreprenorilor din domeniul imobiliar din România și cum pot fi depășite?

Cătălin Priscorniță: Multe agenții imobiliare mici nu sunt conduse ca afaceri adevărate, ci mai degrabă ca activități independente ale unor foști agenți imobiliari. 

Dacă vrei să dezvolți un astfel de business, este esențial să creezi structuri organizatorice solide și să adopți niște practici profesioniste. BLITZ a demonstrat că prin disciplină, determinare și o viziune clară, se poate construi o afacere de succes pe termen lung în imobiliare. 

Așadar, investește continuu în dezvoltarea continuă a ta și a echipelor de vânzări, dacă îți dorești o agenție imobiliară de succes.

5. Ce sfat aveți pentru tinerii care doresc să intre în domeniul imobiliar?

Cătălin Priscorniță: Invit pe oricine să se alăture, cu încredere, acestei industrii, în care am început și eu, la vârsta de 19 ani. Tot ce ai nevoie în imobiliare este dorința, motivația și determinarea de a reuși.

BLITZ îți oferă toate resursele necesare pentru ca tu să ai succes. Avem un departament de training dedicat, sisteme de suport și infrastructura necesară care să te ghideze în toate etapele procesului de consultanță imobiliară. 

Îți oferim programe de lucru specifice pentru imobiliare și acces la clienți și la o rețea de suport bine pusă la punct. Practic, îți dăm tot ce ai nevoie pentru a ajunge mai repede la tranzacții, respectiv încasări.

Domeniul imobiliar este atractiv și profitabil, și aici ai oportunități nelimitate. Cei care muncesc și învață pot ajunge să câștige venituri considerabile, de la câteva mii de euro pe lună până la peste 10.000 de euro, pe lună! Avem multe exemple de brokeri care au ajuns la astfel de încasări în doar doi-trei ani de muncă disciplinată și constantă.

Pentru a reuși, este important să ai motivație, inteligență și capacitatea de a învăța rapid. De asemenea, trebuie să iubești oamenii, deoarece acest domeniu este despre oameni. 

Cei care sunt disciplinați și statornici, chiar dacă nu au talente de super-vânzători, pot avea succes în acest domeniu. Noi suntem aici să te sprijinim pe acest drum și să îți oferim toate instrumentele necesare pentru a reuși.

În imobiliare, cerul este limita, așadar, succesul depinde doar de efortul și de implicarea ta!