Metroul din București, un magnet pentru chiriași: dezvoltările imobiliare atrag noi locatari

Într-un oraș aglomerat precum Bucureștiul, mobilitatea este esențială pentru locuitori. Timpul petrecut în trafic poate deveni un factor decisiv în alegerea locuinței, iar preferințele chiriașilor confirmă acest lucru.
Accesul rapid la metrou reprezintă un numitor comun al zonelor care atrag lunar cei mai mulți potențiali chiriași. Metroul nu doar că reduce timpul de navetă, dar și îmbunătățește calitatea vieții locuitorilor, aspecte ce transformă anumite zone din București în adevărate puncte de interes imobiliar.
Extinderea Magistralei M4: Un impuls pentru dezvoltarea urbană
Planurile de extindere a rețelei de metrou din București includ Magistrala M4, care va conecta Gara de Nord de Gara Progresul, traversând sectoarele 1, 4 și 5, ajungând până în comuna Jilava din județul Ilfov. Aceasta va include 14 stații pe o lungime totală de circa 11 kilometri, cu un traseu ce va parcurge puncte cheie ale orașului, precum Gara de Nord, strada Berzei, Calea 13 Septembrie, Șoseaua Viilor și Șoseaua Giurgiului.
Proiectul Magistralei M4, cu o investiție estimată la 2,5 miliarde de euro, va aduce multiple beneficii zonelor pe care le va traversa:
- Zonele prin care va trece metroul vor înregistra o creștere a valorii imobiliare și vor deveni mai atractive pentru investiții.
- Se preconizează dezvoltarea infrastructurii, comerțului și serviciilor în aceste zone.
- Accesul facil la metrou va reduce timpul de navetă, va diminua aglomerația în trafic și va îmbunătăți calitatea aerului.
- De asemenea, metroul va lega zone importante ale orașului, facilitând deplasările între diverse cartiere și puncte de interes.
Nu în ultimul rând, va fi încurajat transportul în comun care va contribui la reducerea consumului de combustibili fosili și a emisiilor de gaze cu efect de seră.
Proiect de viitor cu impact imediat
Proiectul Magistralei M4 va fi finanțat în principal din fonduri europene nerambursabile și se află în faza de licitare pentru proiectare și construcție. Licitația de oferte pentru această magistrală are ca termen limită data de 12 august 2024, iar atribuirea și semnarea contractului de execuție sunt preconizate pentru luna octombrie a aceluiași an.
Peste 40 de companii din România, dar si din alte state europene, s-au inscris la licitatie, pânaă acum, interesate de cea mai mare investiție de infrastructura de transport din București, la ora actuală, în valoare de 2,5 miliarde de euro, de construcție a magistralei M4 de la Gara de Nord la Gara Progresul, cu 14 noi stații.
Construcția efectivă va începe după o fază inițială de proiectare de 10 luni, urmând ca în următorii 5 ani, termen de execuție fiind de 60 de luni, să fie realizate simultan procedurile de proiectare și construire.
Zonele afectate de lucrări printre cele mai neatractive din oraș
Conform imobiliare.ro, zona Progresul din sudul Bucureștiului, se află la coada clasamentului în ceea ce privește atractivitatea pentru cei aflați în căutarea unei locuințe de închiriat.
Aceasta ar putea să beneficieze semnificativ de pe urma unui proiect de anvergură care vizează extinderea rețelei actuale de transport urban.
În prezent, foarte puțini chiriași își manifestă interesul pentru apartamentele situate în această parte a Capitalei. Zona este una dintre cele mai ieftine din oraș, cu o chirie medie solicitată de proprietari de circa 380 euro pe lună, iar oferta de apartamente disponibile pentru închiriere este și ea scăzută.
Zona este una preponderent industrială cu fabrici și depozite și case vechi de mici dimensiuni, cu foarte puține blocuri.
Efecte Secundare și Provocări
În timp ce beneficiile sunt semnificative, nu trebuie ignorate potențialele efecte negative.
Pe durata lucrărilor de construcție, locuitorii zonelor afectate se pot confrunta cu disconfort generat de zgomot, vibrații, praf și restricții de circulație. Dezvoltarea acestor zone va duce automat la o creștere a prețurilor la locuințe și chirii, făcându-le mai puțin accesibile pentru unele persoane. De asemenea, în orele de vârf, stațiile de metrou vor fi aglomerate, mai ales în primele luni de funcționare a noii linii.
Impactul pozitiv al extinderii rețelei de metrou va contribui la modernizarea și dezvoltarea urbană a Bucureștiului, și va atrage tot mai mulți chiriași/locuitori în zonele bine conectate la transportul subteran.
Acest proiect ambițios promite să transforme semnificativ peisajul urban și calitatea vieții locuitorilor capitalei.