Retailerii locali trebuie sa se adapteze la noile circumstante economice

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Specialistii sunt de parere ca retailerii care nu se vor adapta la noul context economic local vor fi elimintati de pe piata.

Stim cu totii ca multi investitori neaosi incearca sa faca afaceri fara a fi completamente informati si ca prefera sa improvizeze ieftin decat sa solicite analize pertinente ale pietei.

Economia nationala este inca instabila, ceea ce inseamna ca planuri facute azi au sanse de a deveni inoperante maine, adaptabilitatea fiind una dintre cheile succesului. Se pare ca afaceristii locali nu depun eforturi notabile pentru a studia piata si pentru a elabora proiecte complexe si eficiente cu bataie lunga.

Retailul din Romania o duce relativ bine.

Desi investitorii straini sunt inca foarte precauti, acest sector dinamic si si fluctuant se inscrie pe un traiect ascendent. Randamentele pentru proprietatile locale sunt considerabil mai ridicate decat in alte tari, iar PIB-ul este estimat sa creasca cu 3,9%-4,7% in urmatorii doi ani, aceste doua aspecte convingandu-i si pe cei mai sceptici investitori sa-si incere norocul in Romania.

Acestea fiind spuse, trecem la adevarata problema a retailului specific romanesc.

Dezvoltatorii straini nu se arunca orbeste in fata, isi fac temele de-acasa, studiaza piata, studiaza comportamentul clientului, concept planuri complexe si de lunga durata, si intra in Romania pregatiti pentru orice evenimente neasteptate. Investitorii locali, in schimb, se dovedesc a fi mai mult decat lenesi, incercand sa faca afaceri aproape in necunostinta de cauza. Daca nu se vor trezi la realitate urgent, retailerii locali vor fi eliminati de pe piata din Romania.

Investitorii noi inteleg mult mai usor, pentru ca isi fac temele inainte sa investeasca. Problema este cu oamenii care au deja afaceri, care sunt ca niste copii pentru ei, deci este foarte greu sa accepte ca exista niste probleme care trebuie schimbate. Dar exista pericolul ca ei sa fie inghiţiţi de acesti noi investitori. Mai ales ca jucătorii internationali nu sunt afectati de criza, ei lucreaza pe mai multe piete. Este foarte usor sa pierzi teren in fata lor.“, a decelarat Alexander Athanasoulos, CEO al companiei de consultanta Stirixis.

Totul se reduce, conform celor mai recente studii, la adaptabilitate. Daca intelegi ca piata nu functioneaza dupa reguli absolute, esti capabil sa faci schimbarile necesare pentru a-ti sincroniza afacerea la vremurile in care traiesti. Daca, in schimb, ai senzatia ca un set de reguli functioneaza in orice moment cu aceeasi eficienta, esti pe cale de a fi depasit de circumstante.

Unii dintre ei nu inteleg situatia, altii nu stiu pe cine sa sune sa ii ajute, altii au supravietuit anilor foarte buni si e usor sa crezi ca strategia ta este perfecta cand faci bani multi in perioadele bune. Altcineva iti va lua clientii, daca refuzi sa intelegi ca piata se schimba. Si atunci mori sau, in cel mai optimist caz, stagnezi.“, a adaugat Alexander Athanasoulos.

Sursa: Imopedia.ro

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *